شرکت الماس ریستار
معرفی روش پالتروژن

پالتروژن فرآیندی است که در آن پروفیل هایی تولید می شوند که دارای حداکثر بار مکانیکی هستند. این ویژگی باعث شده تا این قطعات با سایر مواد مهندسی سنتی مانند فولاد و آلومینیوم رقابت کنند. قطعات تولید شده با این روش دارای کسر حجمی بالایی از الیاف هستند. اگرچه امکان داشتن الیاف در جهت عرضی با بافت مناسب الیاف وجود دارد، اما عمدتاً خواص اساسی در جهت طولی است. محصولات این فرآیند دارای استحکام بالا، سبک وزن و عمر طولانی در برابر خورنده های محیطی و شیمیایی می باشند. همچنین عایق بودن الکتریکی، تنوع رنگ و زیبایی از مزایای محصولات کامپوزیت است. انواع مقاطع استاندارد و غیر استاندارد را می توان با کیفیت سطح عالی و بسیار سریعتر از فرآیند تولید فولاد و آلومینیوم بدون نیاز به عملیات ماشینکاری ثانویه یا سایر عملیات اضافی بدست آورد.

مکانیسم روش پالتروژن

پالتروژن یک فرآیند تولید جنس با سطح مقطع ثابت است که طول های پیوسته از اشکال ساختاری پلیمری تقویت شده را با کارایی و دقت بالا تولید می کند.
به زبان ساده، دستگاه پالتروژن یک ماده اولیه (شامل انواع رزین‌ها مانند اپوکسی، پلی استر، وینیل استر، پرکننده‌ها و مواد افزودنی) است و الیاف تقویت‌کننده را، از طریق دستگاه به سمت قالب می‌کشد. مواد را به کامپوزیت های پلیمری تقویت شده سخت تبدیل می کند. کامپوزیت تولید شده به طور مداوم از قالب خارج شده و در عملیات برش نهایی به طول مورد نیاز برش داده می شود. سپس آخرین فرآیند برای تولید محصول نهایی روی آن انجام می شود. کامپوزیت تولید شده به طور مداوم از قالب خارج شده و در عملیات برش نهایی به طول مورد نیاز برش داده می شود. سپس اقدام نهایی برای تولید محصول نهایی روی آن انجام می شود.

مرحله نخ کشی




مرحله ورود نخ به وان رزین




مرحله قالب گیری